Frågor och svar om våra skyltar

Läs svaren på de vanligaste frågorna som våra kunder ställer till oss.

Hur väljer jag en dörrskylt?

Klicka enkelt på den skylt du önskar på första sidans urval av dörrskyltar!

Skylten väljs och du förs vidare till Steg 2, där du utformar denna.

Angivna storleken på skylten skiljer sig från storleken på min skärm?

Storleken som visas av din valda dörrskylt på skärmen kommer bero på din specifika upplösning och datorskärm, detta går inte att rundgå. Dörrskylten kommer dock alltid att vara skalenlig med texten och alltså se ut precis som du utformar den, men i det exakt angivna verkliga skyltmåttet. Alternativt kan du byta skärmupplösning tills storleken på skärmen stämmer överens med den angivna verkliga storleken.

Kan jag få andra typsnittsstorlekar än vad som går att välja?

Ja absolut!Vi kan gravera din skylt i exakt den textstorlek du önskar. Vårt system är under konstant utveckling och fler storlekar kommer även tillkomma för visning på siten. Vill du ha större eller mindre textstorlek än vad som är valbart idag, ange enkelt din önskade storlek i meddelande rutan! Du kan ange den storlek du önskar för varje textrad som exempelvis 10.5, 11,5 etc, eller "något större, något mindre" så ordnar vi detta.

Hur gör jag en beställning på Skyltdax. se?

Efter att du valt och utformat din dörrskylt, klickar du på "Lägg i varukorgen" Nu visas din kundkorg, nu kan du antingen lägga till fler av samma dörrskylt, utforma en till, eller fylla i uppgifter och gå vidare till betalning. För att gå vidare och betala, klicka på knappen "Genomför köp". Fyll i samtliga uppgifter, välj kort eller faktura betalning och genomför ditt köp. När detta är klart kommer du få ett kvitto med samtliga uppgifter skickat till din angivna e-postadress. Din dörrskylt ges din önskade gravyr och skickas hem till dig inom en vecka.

Kan jag beställa fler dörrskyltar med olika innehåll samtidigt?

Självklart!

När du utformat din första skylt och lagt den i varukorgen kommer du till kassan. Där finns det en knapp under din varukorg där du kan lägga till fler skyltar. Du kan även gå till förstasidan och klicka på någon av skyltarna. Du kan även enkelt beställa fler dörrskyltar med samma text och innehåll genom att klicka på + eller - knapparna bredvid respektive skylt på kassa-sidan. Du kan således också ta bort en dörrskylt genom att klicka på minusknappen tills den valda dörrskylten försvinner. Du kan enkelt se om du har dörrskyltar i din varukorg sedan tidigare genom den gröna varukorgsknappen som då återfinns uppe till höger om skyltdax loggan på förstasidan. Finns ej denna knapp, är din varukorg tom.

Hur betalar jag?

Du betalar enkelt med antingen betalkort eller mot faktura. Vi godtar de flesta betalkort t.ex Visa och Mastercard. Kortbetalningen utförs i samarbete med vår svenska betalkortsleverantör Payex och Nordea, för största möjliga säkerhetsupplägg för nätbetalningar. Betalning mot faktura sker i samarbete med Klarna AB.

Ang. specialbeställningar mot faktura.

Du kan välja att få fakturan skickad via e-post eller som utskriven pappersfaktura via posten (kontakta oss om du behöver papperfaktura). Läs mer om fakturabeställning bland våra köpvillkor.

Följer det med skruvar?

Ja självklart! Till alla dörrskyltar medföljer passande skruvar i skyltens färg.

Hur fäster jag skylten utan hål?

Skylten utan hål fästs enkelt med en stark dubbelhäftande tejp som självklart medföljer!

Mitt betalkort godkännes inte?

Godkännes inte ditt betalkort, kontrollera att det är av följande typ: Visa, Mastercard, American Express, Discover, JCB, eller Diners. Vi tar även ett antal övriga betalkort, dessa är exempel på de vanligast förekommande. Kontakta annars din bank för felkontroll. Vid fel på siten, kontakta vår kundtjänst på 08-501 64 705 eller maila till info@skyltdax.se.

Har min beställning gått igenom?

Din beställning har gått igenom om du har fått ett kvitto från skyltdax.se skickat till din e-postadress. Har du betalt med kort kommer du även få en e-post bekräftelse från Payex, som utfört korttransaktionen åt oss. Vid oklarheter kontakta oss på info@skyltdax.se.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse?

När ditt köp är genomfört skall du få en orderbekräftelse skickad till din e-post adress. Detta skall ske omedelbart, men tillåt några timmar marginal för eventuell fördröjning. Har du fortfarande inte fått denna, kontakta oss på info@skyltdax.se för assistans.

Vad är fraktkostnaden?

Fraktkostnaden är 39 kr per beställning. Detta täcker porto samt administrationskostnader.

Hur snabbt får jag min skylt?

Din skylt skall vara tillverkad och skickad till dig inom 3-7 arbetsdagar beroende på aktuell belastning. Vi reserverar oss för eventuella fördröjningar hos posten, leverantörer eller andra oförutserbara händelser.

Skötselråd

Så sköter du din nya skylt: Alla våra mässingsskyltar har ett skyddande lager med lack. Det gör att skylten kan användas både utomhus och inomhus.

För att lacken ska behållas intakt: Rengör med ljummet vatten, lite diskmedel och en mjuk trasa. Tvätta av, torka torrt och avsluta med ett tunt lager av vax utan slipmedel (ex.vis bilvax).

Att undvika: Starka rengöringsmedel och borstar med vassa/hårda borst då dessa kan repa eller skada det skyddande lagret av lack.

Vad gör jag om min skylt är skadad vid leverans?

Är din dörrskylt skadad eller felaktig leverans, kontakta oss omedelbart via kontaktformuläret under ämnet Returer. Beskriv fel eller skada kortfattat. Skylten skall sedan skickas tillbaka till Skyltdax.se på adressen nedan. Vi kommer att granska skadan och omgående skicka dig en ny dörrskylt om vi anser att skadan härstammar från vår produktion eller frakt.

Adress:

Skyltdax
Box 3175
SE-103 63 Stockholm
Sverige

 

Senast uppdaterat 2019-02-27